Translate

الخميس، 21 يوليو 2011

ستاتكوا تخدم في البيوت أحسن ما تشحتوا يا غجر

ستاتكوا تخدم في البيوت أحسن ما تشحتوا يا غجر


توضيح بس لكل الناس

أنا مش باحتقر البدو ولا باحتقر الخدامات اللي في البيوت... لكن لما نروح نترجى السعودية ياخدوا بناتنا يخدموا في بيوتهم... فاستنى بقى عليا... أولا إحنا عارفين كويس إن البنات دول هيتعرضوا لتحرش الإخوة السعوديين الأفاضل اللي ما عندهمش لا كبت ولا هوس جنسي ولا أي حاجة... ثانيا إخوتنا السعوديين الأفاضل يكرهوا المصريين كره العمى بسبب الاستعلاء الشوفيني بتاعنا من زمان عليهم وبالتالي السعوديون راغبين جدا - لأسباب ثقافية وعرقية - في أن يكسروا عين المصريين (ودا هيحصل بانتهاك كرامة بناتهم)... أنا عارف إن كل دا هطل عنصري ومش هو ده قضيتي بالأساس بس اللي فارق معايا إن البنات دول بلا جدال هيدفعوا تمن الكراهية اللي بيكرهها السعوديون للمصريين... وغالبا هو ده السبب اللي مخلي فيه قرار أو قانون بيمنع سفر الخادمات للخليج لأننا عارفين اللي بيحصل للبنات ول في الخليج بالذات... لا عيب إنك تكون بدوي ولا عيب إنك تكوني شغالة في منزل... المصيبة والعيب والعار إني أبعت بنات البلد باتفاقية يخدموا في بيوت ناس إحنا عارفين كراهيتهم للمصريين وسعارهم الجنسي اللي بيتفجر لما بيشوفوا مصرية وكأنها غنيمة حرب
========

ستاتكوا تخدم في البيوت أحسن ما تشحتوا يا غجر

بالطبع الكلمات الواردة في العنوان ليست كلماتي فأنا أصلا وطني حتى النخاع وإلى درجة الشوفينية وما اقبلش أبدا على بنات بلدنا المرمطة والخدمة في بيوت البدو السعوديين وما اقبلش أبد أن حكومة مصر تنفض إيدها من شعب البلد على هذا النحو المتدني حتى نرسل لهم بناتنا يخدموا في البيوت وهو في الحقيقة تجارة رقيق أبيض (يعني دعارة بالبلدي) مغلفة بإطار حكومي لا يعطيها أي شرعية!!



الكلمات الواردة في العنوان يا أساتذة ويا أستاذات يا أفاضل ويا فضليات هي فحوى ما قاله رئيس اللجنة الوطنية للاستقدام في السعودية سعد البداح في تصريحات لـ"العربية نت" إذ قال بالحرف الواحد عنا إننا
"نتصيد في الماء العكر" وأيضا "العمل الشريف في المنزل ليس عيباً، العيب أن يمد الإنسان يده للآخرين" يعني م الآخر السعودية بتقول لكوا يا مصريين إنتوا جرابيع وشغل ستاتكوا في بيوتنا مش عيب لكن العيب إنكوا تمدوا إيديكوا يا غجر!!

أين كرامتنا الوطنية يا بتوع العروبة والقومية العربية؟؟؟

فرحانة يا ست عائشة؟؟؟ فرحان يا ريس؟؟ بذمتك يا سيادة الرئيس من الذي يشوه سمعة مصر الآن؟؟؟ إنتوا ولا احنا؟؟ مين اللي بيمرمغ سمعتنا الوطنية في التراب دلوقت سيادتكم وأتباعك من الوزراء ولا شوية النشطاء والمدونين والإصلاحيين اللي بيفضحوا الفساد؟؟

سيادة الرئيس لقد انتحر وزير ياباني من كام يوم بسبب فضيحة فساد مالي وأنا أعتقد يا سيادة الرئيس أن هذه الحالة لن تتكرر في مصر إطلاقا لا على مستوى وزير أو غفير أو رئيس لسبب بسيط جدا سيادتكم ألا وهو أن الوزراء في اليابان لسة عندهم دم!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة